Lediga tjänster

Tillgängliga Tjänster:

Säljare Norrland

Marketing Assistent

Inköpare

______________________________________________________________

Vi Söker en Bil/Lastbilsmekaniker för Norra Norrland

Vi på Wallmek är stolta över att vara marknadsledande inom specialverktyg för fordonsbranschen. Tack vare vår framgång söker vi nu en entusiastisk och erfaren bil/lastbilsmekaniker som vill ta nästa steg i karriären och bli representant för våra innovativa specialverktyg i Norra Norrland, från Umeå och uppåt.

Dina arbetsuppgifter

Som vår nya representant kommer du att:
· Demonstrera, utbilda och sälja våra specialverktyg till kunder i ditt område.
· Delta i mässor och genomföra kundbesök med vår verktygsbuss, utrustad med telefon, läsplatta och dator.
· Förvalta och utöka vår kundstock, inklusive bil- och lastbilsverkstäder, bildemonteringar, reservdelskedjor och fordonstillverkare.

Detta är en flexibel och omväxlande roll som innebär cirka 45-60 övernattningar per år beroende på din bostadsort. Du kommer att delta i regelbundna utbildningar vid vårt huvudkontor i Kungälv, där vi delar erfarenheter och utvecklar nya idéer.

Vi söker dig som är:
· Strukturerad, målmedveten och har ett starkt driv.
· Socialt kompetent med förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer.
· Teknikintresserad och bekväm med att använda våra produkter praktiskt.
· Erfaren inom bil-/lastbilsverkstad.
· Flytande i svenska, både i tal och skrift; kunskaper i andra språk är meriterande.
· Innehavare av B-körkort.

Vi erbjuder:
· Marknadsledande specialverktyg för person- och lastbilsverkstäder samt bildemonteringar.
· Ett flexibelt och samarbetsorienterat säljteam med korta beslutsvägar.
· En organisation med hög ambitionsnivå och tillväxtfokus.
· En stor utbildningshall med studio för digitala möten och kundutbildningar.
· Heltidstjänst med fast månadslön.

Förmåner:
· Möjlighet till bonus.
· Friskvårdsbidrag.
· Sjukvårdsförsäkring.
· 2–4 kickoffer per år.

Ansökan:
Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till simon.berntson@wallmek.se senast den 30 november 2024. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information, kontakta Simon Berntson på 0303-382093.

Om Oss:
Wallmek är ett innovativt företag med 30 anställda som utvecklar och säljer specialverktyg för fordonsreparationer. Vi tar ansvar för allt från idé och design till färdig produkt för slutkund. Våra produkter, som främst ligger inom segmenten hydraulik och pneumatik, säljs i Europa och Nordamerika. Vi är certifierade enligt ISO:9001-2018 och är en del av Teqnion-koncernen. Wallmek grundades 1978 och har sedan dess stått för kvalitet och innovation

_______________________________________________________________

Bli en Del av Vårt Framgångsrika Team – Vi Söker Marketing assistent

Vi på Wallmek är stolta över att vara marknadsledande inom specialverktyg för fordonsbranschen. Tack vare vår framgång söker vi nu en entusiastisk person som vill arbeta hos oss i vårt marknadsföringsteam.

Dina arbetsuppgifter

Som marketing assistant kommer du att hjälpa till med att:

Göra kataloger, produktblad och tryckt material.
Göra filmer och rörligt material till vår hemsida, YouTube och sociala medier.
Fotografera och redigera nya och befintliga produkter.
Uppdatera våra hemsidor och sociala medier.
Administrering av vårt PIM-system.

Detta är en flexibel och omväxlande roll där du har stor möjlighet till utveckling. Du kommer hjälpa vårt säljteam så att de har rätt marknadsföringsmaterial och utvecklar nya idéer.

Vi söker Dig som är:

Strukturerad och målmedveten.
Nyfiken på att lära dig nya saker och vill utvecklas.
Intresserad av datorer och design.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift; andra språk är meriterande.

Vi erbjuder:

Ett flexibelt och samarbetsorienterat team med korta beslutsvägar.
En organisation med hög ambitionsnivå och tillväxtfokus.
Heltidstjänst med fast månadslön.

Förmåner:

Möjlighet till bonus.
Friskvårdsbidrag.
Sjukvårdsförsäkring.
1–2 kickoffer per år.

Ansökan:

Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till andreas.ohlen@wallmek.se senast den 31 oktober 2024. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information, kontakta Andreas Öhlén på 0303-805 94.

Bli en del av Wallmeks framgångssaga!

_______________________________________________________________

Inköpare

Om oss
Wallmek i Kungälv AB är ett innovativt företag inom fordonsbranschen med fokus på att leverera högkvalitativa specialverktyg till våra kunder. Vi är stolta över vår arbetsplats där engagemang, samarbete och utveckling står i centrum. Hos oss får du möjlighet att vara en del av en spännande resa och bidra till vår framgång.

Om tjänsten

Vi söker nu en inköpare för start så snart som möjligt. Tjänsten riktar sig främst till dig som har tidigare erfarenhet med arbete inom inköp, gärna med teknisk kunskap. I rollen kommer du att få jobba både operativt och strategiskt. Du kommer att arbeta med orderläggning, leveransbevakning samt hantering av eventuella avvikelser. Du kommer även att arbeta strategiskt och förhandla priser och villkor samt utvärdera leverantörer men framför allt bygga starka relationer. Detta innebär att du kommer att få ansvara för egna leverantörer. Nedan följer en sammanfattning av de vanligast förekommande arbetsuppgifterna.

Arbetsuppgifter

Skapa behovsanalyser och inköp. Leveransbevaka alla aktiva inköp och efter godsleverans attestera fakturor.
Arbeta proaktivt för att minimera störningar i leveranser av gods.
Arbeta för att nå målen gällande säkerhetslager, lageromsättningshastighet och leveransprecision.
Säkerställa att all grunddata finns upplagd för eget sortiment och egna leverantörer i företagets affärssystem.
Förhandla priser och villkor mot leverantörer.
Utvärdering och kravställning kring leverantörer.
Besök hos leverantörer.

Vi söker dig som

Har en eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller har tidigare erfarenhet av arbete inom inköp.
Besitter kunskaper i MS Office.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska.
Erfarenhet inom tillverkningsindustrin och/eller tekniskt kunnande är meriterande.
Erfarenhet inom affärssystemet Pyramid är meriterande.

För att lyckas i denna roll krävs det att du är uppmärksam på detaljer och därmed har en stark förmåga att vara noggrann. Du arbetar strukturerat och systematiskt genom att på egen hand planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Detta innefattar även att du tar stort självständigt ansvar när/om något inte blir som planerat. Vi ser även att du är samarbetsvillig och prestigelös i ditt arbete. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och mån om såväl interna som externa samarbeten. Kulturen i teamet präglas av täta samarbeten och en inställning om att alltid hjälpa varandra vid behov.

Om anställningen

Omfattning: Heltid, fasta arbetstider, dagtid med flex.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Kungälv
Lön: Fast månadslön
Förmåner: Friskvårdsbidrag och andra förmåner

Ansökan
Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna vår nya kollega till Wallmek i Kungälv AB.

Din ansökan med en personlig beskrivning om vem du är samt CV skickas till Johanna Skoglund på johanna.skoglund@wallmek.se snarast, men absolut senast den 17 november 2024. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila dina frågor till adressen ovan eller ringa 0303 38 20 85. Välkommen med din ansökan!

Kontakt

Wallmek i Kungälv AB
Barnebergsgatan 35
SE-442 40 Kungälv

Tel: +46 (0)303 - 58 580
Fax: +46 (0)303 - 94 246
E-post: info@wallmek.se invoice@wallmek.se order@wallmek.se

Öppettider:
Vardagar: 07:00 – 16:00